Activitati la cresa si gradinita
EDUCAREA LIMBAJULUI
Dezvoltarea exprimarii orale
– sa participe la activitatile de grup in calitate de vorbitor si de auditor (sa se prezinte, sa salute, sa participe la discutii);
-sa inteleaga si sa transmita mesaje simple (sa indeplineasca diferite instructiuni, sa vorbeasca la telefonul de jucarie…);
– sa asculte un text (o poveste), sa-l repovesteasca pe scurt, sa raspunda la intrebari legate de textul ascultat;
Educarea unei exprimari orale corecte din punct de vedere fonetic, lexical si sintactic
– sa recunoasca un anumit sunet la inceputul, la sfarsitul sau la mijlocul unui cuvant;
– sa foloseasca in vorbire cuvinte nou invatate, sa se exprime corect din punct de vedere gramatical;
Dezvoltarea creativitatii si expresivitatii limbajului oral
– sa povesteasca, sa recite cu intonatie;
– sa creeze rime, ghicitori, povestiri… folosind elemente expresive
Dezvoltarea capacitatii de a intelege si transmite intentii, ganduri, semnificatii prin limbajul scris
– sa recunoasca existenta scrisului unde il vede;
– sa inteleaga ca acel scris inseamna ceva (o eticheta pe un sertar ne spune ce este inauntru etc.);
– sa spuna despre ce e vorba in text urmarind imaginile (pozele);
– sa aiba interes pentru citit (sa-l intereseze cartile, sa stie sa le deschida, sa intoarca paginile);
– sa recunoasca litere si cuvinte simple (sa spuna care sunt la fel, fara sa le rosteasca neaparat);
– sa cunoasca literele alfabetului;
– sa foloseasca materiale simple pentru a realiza o sarcina data (ex. sa alcatuieasca un album cu decupaje din reviste despre pasari);
– sa stie sa manuiasca instrumentele de scris, sa aiba o pozitie corecta la masa de scris (la gradinita se scrie cu creionul);
– sa transmita mesaje “scriind” desene, simboluri;
– sa inteleaga ca scrierea indeplineste scopuri (sa stie la ce foloseste cartea de telefon, listele, retetele…)
– sa recunoasca unele cuvinte scrise cu litere de tipar (la grupa pregatitoare)