Activitati la cresa si gradinita.
EDUCATIE MUZICALA
Formarea capacitatii de receptare a lumii sonore si a muzicii:
– descopera lumea cu ajutorul auzului (ascultarea sunetelor din natura);
– diferentiaza timbrul sunetelor (galagia si linistea, sunete produse de batai din palme, diferite obiecte);
– diferentiaza intensitatea sunetelor (tare-incet);
– diferentiaza durata (sunete mai lungi, mai scurte);
– diferentiaza inaltimea sunetelor (DO1-DO2 grupa mica, DO-SOL grupa mijlocie, DO-MI grupa mare)
Formarea capacitatilor de exprimare prin muzica
– sa cante cu dezinvoltura cantece pentru copii (in colectiv, in grupuri mici si individual);
– sa cante acompaniati de educatoare;
– sa acompanieze ritmic cantecele (cu batai din palme, de obicei);
– sa cante cantecele in aranjamente armonico-polifonice (cantarea in dialog, in lant, cu solist si in cor);
– sa asocieze miscari cantecului;
– sa exprime prin miscare starea sufleteasca creata de muzica;
– sa exprime intr-un joc impresia muzicala (dramatizare, pantomima, povestire);
– sa improvizeze spontan combinatii ritmice pe silabe sonore, onometopeice (jocul de creatie – creeaza melodii);
– sa improvizeze motive sincretice (text onomatopeic+melodie, text onomatopeic+miscare, text onomatopeic+melodie+miscare);
– sa asculte si sa recunoasca fragmente din creatii muzicale nationale si universale (auditii).