Activitati la cresa si gradinita.
ACTIVITATI PRACTICE SI ELEMENTE DE ACTIVITATE CASNICA
Imbogatirea cunostintelor despre materiale si caracteristicile lor, despre tehnici de lucru
– sa cunoasca si foloseasca unelte simple (foarfece..);
– sa cunoasca materiale de lucru (din natura, sintetice, forma, culoare, netezime…);
– sa sesizeze modificarile materialelor in urma prelucrarii lor (dupa mototolire, intindere, udare)
Formarea si consolidarea unor abilitati practice specifice nivelului de dezvoltare motrica
– gasirea de solutii pentru realizarea unei teme alegerea materialului, verbalizarea actiunilor intreprinse, executarea temei, colaborare cu colegii in activitati de grup)
– sa efectueze operatii simple de lucru (rupere, taiere, lipire, indoire, pliere, bobinare, rasucire, insirare, snuruire, legare/dezlegare, impletire);
– sa realizeze lucrari practice.
Dezvoltarea simtului practic si estetic
– sa contribuie la infrumusetarea mediului prin lucrari personale
Formarea deprinderilor practic-gospodaresti, folosirea expresiilor si cuvintelor specifice acestora
– sa aiba comportament si atitudini igienice fata de el insusi, de alte fiinte si obiecte;
– sa aiba abilitatea de a intra in relatii cu cei din jur;
– sa aiba deprinderi practice si gospodaresti (aranjarea si strangerea mesei, ordonarea, ingrijirea, intretinerea obiectelor curate, a plantelor si animalelor, a mediului in care traieste);
– sa se comporte adecvat in diferite contexte sociale.
EDUCATIE FIZICA
Cunoasterea deprinderilor igienico-sanitare pentru mentinerea starii de sanatate
– sa mentina igiena echipamentului;
– sa aplice reguli de igiena a efortului fizic (sa nu alerge cu gura deschisa, sa nu bea apa imediat dupa efort, inspirare pe nas, expirare pe gura);
Formarea si dezvoltarea deprinderilor motrice de baza si utilitar-aplicative
– sa aiba o tinuta corporala corecta in pozitia stand, sezand si in deplasare;
– sa perceapa componentele spatio-temporale: ritm, durata, localizare (ex. cu numararea timpului sau cu repere spatiale…)
– sa utilizeze deprinderile insusite in diferite contexte;
Stimularea calitatilor intelectuale, de vointa si afective in vederea aplicarii independente a deprinderilor insusite
– sa se foloseasca de actiuni motrice invatate pentru a exprima sentimente si/sau comportamente, pentru a raspunde la diferiti stimuli;
– sa manifeste in timpul activitatii atitudini de cooperare, spirit de echipa si de competitie, fair-play.